Like Tree288Likes

Thread: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?


  1. #1811
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Cicilia, FL, + ND, USA View Post
    Hmmm...Itulah apa yang ku bilang di post ku , di bohongin sana good salemen...Lol...=)
    Itu karena ente tiap ari, hobinya bikin kebohongan, plus asal cuap demi memuaskan hasrat hati.
    di bohongin sana good salemen...Lol...=)

  2. #1812
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Cicilia, FL, + ND, USA View Post
    Ha..ha..ha...you can see what's going on in your idieolgy...=(

    Looks like more Muslims killing innocent Muslims with bombs, you and luq says they only want to have interfaith picnics, but I'm not so sure....Hmmm...what's a wasted human creaturs...But I'm glad you are not doing it to Indonesia...=)

    http://www.heraldonline.com/2013/11/14/54
    05688/iraq-suicide-bomber-kills-22-shiites.html

    Attacks against Shiites in Iraq kill at least 41
    Associated Press
    November 14, 2013

    BAGHDAD - A suicide attacker and twin bomb blasts on Thursday targeted Shiites marking a somber religious ritual in Iraq, killing at least 41 people and wounding more than 100, officials said.

    The ritual, known as Ashoura, is observed every year over a 10-day period and has been marred previously by massive attacks by al-Qaida and other Sunni extremists who see Shiites as heretics. This year, the attacks come amid an escalating campaign of violence by insurgents seeking to thwart the Shiite-led government's efforts to maintain security.

    The deadliest of Thursday's attacks was in the town of al-Saadiyah, 140 kilometers (90 miles) northeast of Baghdad, where a suicide bomber struck a group of Shiites gathered for an Ashoura event. The explosion killed at least 32 people and wounded 75, two police officers said.

    The Shiites at the Saadiyah gathering were recreating the 7th century battle of Karbala, a city in present-day Iraq. Ashoura commemorates the death of Prophet Muhammad's grandson, Imam Hussein, in that battle.

    Earlier Thursday, two bombs exploded simultaneously near tents set up to offer food and drinks to Shiites pilgrims passing through Hafriyah, a town about 50 kilometers (32 miles) south of the Iraqi capital, another police officer said.

    The Shiites were making their way on foot to Hussein's gold-domed shrine in Karbala, some 90 kilometers (55 miles) south of Baghdad, where authorities said more than two million pilgrims were expected to converge Thursday.

    Ashoura attracts hundreds of thousands of Shiites to holy sites across Iraq. Security forces have imposed tight security measures in and around Karbala, as well as other Shiite cities and Baghdad, sealing off areas where the Shiites, most of them dressed in black, passed through or stopped to rest.

    Some Shiites in the processions ritually whipped their bodies with chains and knives in grief, drenching themselves in blood, which is part of Ashoura.

    On Tuesday, triple bombings struck a group of Shiites marking Ashoura in the eastern city of Baqouba, a former al-Qaida stronghold, 60 kilometers (35 miles) northeast of Baghdad, killing eight people, including two children, and wounding 35.

    Iraq has been hit by a surge in violence and insurgent attacks since April, when security forces cracked down on a Sunni protest camp in the north. The pace of the killings has soared to levels not seen since 2008.

    More than 5,500 people died since April, according to United Nations figures. Thursday's attacks bring the death toll across the country this month to 176, according to an Associated Press count.

    There was no immediate claim of responsibility for the latest attacks, but suicide attacks and other bombings - especially against Shiites and Iraqi forces - are a favorite tactic of al-Qaida's local branch.
    Dasar dungu kuadrat ente. Otak ente emang 1600
    Karena panik akut dan kalap abis ….
    Ente nyerocos dan posting semakin nggak karuan.
    Pagi ini ente udah nyucuk mulut dan hidung ente dengan miniatur tiang jemuran nggak ….?
    Ato …
    Ente udah nepuk dahi, bahu, dan perut ..nggak …?

    Mungkin ente belum nepuk dahi, bahu, dan perut pagi ini …ampe ente nggak pernah nyadar …. Tuh amrik untuk menghapuskan perbudakan aja ampe perang sipil yang makan banyak korban nyawa.
    Dasar koboi tengil ente.

    Jadi pas kalo tuan ente ngatain ente itu, selumbar di pelupuk mata orang lain, ente bisa lihat,… tapi balok di kelopak matamu, ente kagak liat sama sekali.

  3. #1813
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by earsun View Post
    Dianggap Zina, FPI Siap Usir Asmirandah-Jonas jika Tinggal di Jakarta

    Senin, 18 November 2013 14:17 wib

    Egie Gusman - Ok*zone

    Jonas dan Andah (Foto: Alan/Ok*zone)





    JAKARTA - Front Pembela Islam (FPI) DKI Jakarta tampaknya tak main-main mengusut tuntas kasus Jonas Rivanno yang dianggap telah mempermainkan agama.

    Menurut Sekretaris DPD FPI DKI Jakarta Ustadz H. Novel Bamu'min, Jonas dan Asmirandah telah melakukan kumpul kebo, lantaran pernikahan mereka dianggap tidak sah. Bahkan jika keduanya berdomisili di wilayah Jakarta, FPI DKI Jakarta tak segan-segan melakukan pengusiran.

    "Di mana nih mereka tinggal? Kalau di DKI Jakarta, kita akan datangin RT, RW setempat untuk mengusir mereka (Jonas dan Asmirandah). Karena mereka telah melakukan perzinaan, kumpul kebo," tegas ustadz Novel saat berbincang dengan Ok*zone melalui saluran telefon.

    Jika FPI Depok hanya melakukan pelaporan saja, maka FPI DKI Jakarta tak segan untuk mengusir dua sejoli yang dimabuk asmara ini pergi dari Jakarta.

    "FPI Depok kan sudah melaporkan kasus itu. Kalau dia di DKI kita usir dan laporkan," pungkasnya.

    LINK
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kata habib:
    Usir saja Asmirandah ke fetamburan !!!
    darifada Jonas, masih lebih baik ane atau laskar jomblo 2D ane .......
    Kata habib:
    kafir, seperti si Jonas itu ,…ato seperti ente ente …matinya pasti masuk neraka.
    Dan sudah terrbiasa zinah, pengidap HIV/AIDS, dan kencingnya pasti nggak pernah dibersihin, jijai.

  4. #1814
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Cicilia, FL, + ND, USA View Post
    Lol...Enak aja...memangnya negara kepunyaan fpi???...what's a petty...=)
    Kalo di amrik kan bisa bebas zinah, hidup serumah tanpa nikah.
    Jadi kalo ada yang mau zinah,…biar aman di amrik aja ….
    Kalo di Jakarta …. Bisa diusir FPI.
    Top banget deh FPI.

  5. #1815
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Cicilia, FL, + ND, USA View Post
    Hope the baby will not and will not having life like this, if you having mind start in early life, like you said...=(
    Will be very dangerus for Indonesia girl and Ibu R A Kartini will be wake up in her grave...=(

    Hei search/luq, why do M@sli*ms sell girls? And what's with the short-term marriages? I mean what is the girl supposed to do when she gets pregnant? Is the father gonna come and support them?

    This okay according to hmmm.... They don't consider this to be illegal or anything. Just business as usual.

    https://now.mmedia.me/lb/en/reportsfeatur
    es/520916-marriages-of-shame

    November 15, 2013
    Marriages of shame
    Child marriages among Syrian refugees have turned into a lucrative business

    Sahar* wished she could slap that Saudi sheikh, just like she had slapped taxi drivers asking her to provide them with young Syrian girls. But instead she just said "no" and told him that if he shows up at that mosque again she will cut his beard. Then she says she left, slamming the door. It wasn't just an accident, neither was it just one sheikh who asked her to serve as a matchmaker.

    A few months later, another Saudi sheikh approached her at the mosque: He wanted a young Syrian girl to marry and he was wondering whether she could find him a bride, for a fee, of course. Sometimes she gets such proposals from taxi drivers. "Once, I was in a taxi and the driver approached me. There was this Lebanese sheikh who wanted to marry a Syrian girl. `He will give you money, and he will also give that woman money,' he told me. I slapped him, as usual," she recalled.

    Sahar is a conservative Muslim. She wears a hijab, she dons an abaya, she goes to the mosque. "I am a good girl, I am trustworthy. They feel they can trust me with that," she explains. "If I agree to sell a girl, maybe some other woman would sell me against my will."

    But not many think like Sahar does. Young women get sold off for a week to men willing to pay. Taxi drivers ask around about young girls aged 16-17; deals are made in the streets of Tripoli. "I have refused to do this, but many people don't."

    Some people make a business out of trafficking women for rich foreigners, says Ayman Hariri, a Syrian activist who settled in Akkar in 2011 when he had to flee Daraa fearing arrest. He used to run an NGO that provided aid for Syrian refugees, but he decided to close it down. Trying to provide aid is difficult, with some aid organizations using their small NGOs to sell 16-year-old girls to their Gulf sponsors in exchange for money.

    "I can tell you about someone I know, I met him in person and he offered to bribe me. He posed as a sheikh with a Saudi benefactor. People soon found out his organization was actually what you call a whorehouse: He was getting girls for the Saudi sheikh. If he liked the girl, he would offer $10,000, he would marry her for a week, and then she would go back home with $1,000. The rest was given to the so-called Lebanese sheikh, who now owns a building and has several cars," Hariri explains.

    He says that Akkar is not like the Zaatari camp in Jordan, and the arranged marriages and cloaked prostitution aren't nearly as frequent. "Jordan is closer to the Gulf, where girl-brides and early marriage are more common. Lebanon is farther away."

    But international organizations and NGOs in Lebanon say early marriage happens among the Syrian refugees as well as host communities. Stopping it is almost impossible, because Lebanese law allows child marriage, sociologist Rafif Rida Sidawi told NOW. "The Lebanese family code allows marriage for girls as young as 13-14. In some confessions, even as young as 9." (Lebanon has 15 different family codes, almost one for each sect. Many of them allow child marriage.)

    A Lebanese sheikh who requested to remain anonymous told NOW that he would never marry a girl under 13, although the law tells him that the minimum age is 9. "I need to see the girl, to see if she's ready. I also need a medical certificate, and the father's permission," he explained.

    Most NGOs that deal with women's rights in Lebanon are concerned by the increasing number of early marriages among Syrian refugees. According to UNHCR's refugee response plan, 10% of Syrian refugee women and Lebanese women in host communities have been exposed to gender-based violence, including early marriage, rape, and domestic violence. To cope with poverty, Syrian girls are married off very early, sometimes for money, sometimes for protection. The family simply can't afford to support them and they find a husband to share the burden.

    "It doesn't mean that early marriage did not take place in Syria before the war, but the difference is that now it has become a business, a trade. It turned into trafficking," Roula al-Masri, Gender Equality Programme Manager at ABAAD-Resource Center for Gender Equality, told NOW. "They tend to sell their daughters for the husband to take care of the entire family or pay the rent... It's a coping mechanism. And it is highly discriminatory, because they think that even if the girls were educated, they would never contribute to the economy of the family," she explains. (Al-Masri's association is one of the few in Lebanon which provides shelter for Syrian women who were victims of gender-based violence, including early marriage.) She says the women who get to the three shelters are always afraid that somehow they are going to be exposed, and they demand strict confidentiality.

    "They don't talk about this. The families don't talk about this. The girls don't talk about this," Sahar told NOW as she put her hand over her mouth to show how obstinate people's silence is. "It's shameful for them," Sahar explains.

    Shame is a big thing, says Sahar. Shame makes people do horrible things.

    "I will never forget this little girl in Wadi Khaled," Sahar almost whispers, trying to regain her voice while her eyes fill with tears. Sahar found this girl locked by her family in the bedroom. She was assessing aid needs when she heard her crying. The men were not at home. The mother was too scared to speak, the little girl's body bruised, her face burnt. She had been beaten up by six Syrian soldiers when they attacked their house in Baba Amr, in Homs. "When the doctor came, we found out that she had been raped. Only she had no idea that what had happened to her was rape. She thought they were hitting her. Her father and brother then burnt her face."

    What happens when a young girl like this gets married off to an older man? Is she any different than that girl in Wadi Khaled who was raped by six men, without even knowing she was being raped? Are these sheikhs any better than those six Syrian soldiers? These are questions Sahar says she can't answer. But she will continue to slap taxi drivers and slam doors in sheikhs' faces, wishing that other women like her find the strength to do the same.

    "These men are nothing," she says, pointing her chin at the floor. "Men are weak.
    Kayaknya ente bener bener panik abis dan kalap akut …
    Ampe bawa berita berita gituan…. Demi memuaskan nafsu fitnahmu.
    Begitulah ente… sesuai dengan dogmamu ….
    Kalo karena kebohonganku bertambah tambah kemuliaan tuan tuhan.. kenapa aku harus dihukum lagi.

  6. #1816
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by noname View Post
    otak 2D mana bisa bedaain foto habibnya sendiri...wakakakaka. saking dogolnya...
    Jadi menurut ente … koment gua itu koment 2D …?
    Emang iya kok…. Karena ….
    Gua itu kasih koment disesuaikan dengan batas kemampuan otak ente yang 2D ato 1600

  7. #1817
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    1,691
    Rep Power
    0

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by ciner View Post
    Ini hanya pendapat pribadi untuk Mr. Tarluq dan Mr. Searcher

    Ingatkah anda akan perjuangan Nabi Besar Kita pada saat penyebaran Islam di awal? Sebuah gerakan sembunyi-sembunyi terbatas pada keluarga dan kerabat. Karena Nabi Kita berpendapat belumlah tepat kondisinya untuk menegakkan syariat Islam secara kaffah.

    Sekarang, bisa dikatakan bahwa ini zamannya persepsi. Dimana "kebenaran" bisa dikalahkan oleh "Persepsi". Bukankah bila kita lawan "persepsi" buruk tentang Islam juga dengan balik menghujat, akan menambah persepsi buruk tentang Islam. Marilah kita capai kemenangan dengan "elegan". Awali dari keluarga, kerabat kita masing-masing dalam penegakan AMNM.

    Bukan ingin membenarkan sebagian pendapat sebagian Forumer, tapi mungkinkah dalam sistem Demokrasi, Kita (Muslim) mengobrk-abrik kedai makanan di saat bulan Puasa?. FPI mungkin benar, tapi pendapat saya, mereka tidak "membaca" situasi dimana kondisinya tidak memungkinkan. Mengapa kita sibuk mengurusi hal2 sepele, sementara "sistem" yang memungkinkan terjadinya distorsi Syariat Islam tidak kita "GUGAT"?
    Masa sembunyi sembunyi sudah selesai.
    Saatnya sekarang kita dengan cara terang-terangan.

    Oleh karena itu … persepsi juga dapat dibentuk oleh berita berita bohong, dan berita berita bohong itu harus dibantah, agar tidak terjadi misspersepsi, baik dengan perbuatan, maupun dengan tulisan/kata kata.

    Benar atau tidak, …tidak ada parameternya. Semua punya pemikiran.
    Ada yang mendasarkan kebenaran pada pemikiran manusia yang serba relatif …
    dan ada yang mendasarkan kebenaranpada perintah tuhan.
    Tinggal memilih …. Ingin berdasarkan pemikiran manusia, atau perintah tuhan.
    Kebenaran berdasarkan pemikiran manusia,…itulah thoghut ….. ikutannya para kafirun, munafikun, sekuler.

    Semua bisa dimulai dari hal yang sepele…..
    dan bisa juga dimulai dari yang tidak sepele.
    Sangat bagus.. jika bisa berjalan sekaligus keduanya.

    Satu contoh ….
    Hal kecil saja… miras.
    Kalo pake pikiran manusia …..
    Untuk apa diberantas … kalo dasar tukang mabuk, biar diumpet, pasti dapet juga.
    Toh pabrik miras.. bisa menyerap tenaga kerja.
    Kegiatan permirasan pun dapat menjadi multiplier efek kegiatan ekonomi.
    Yang mabuk bisa dikarantina biar nggak meresahkan yang nggak mabuk.
    Artinya …. Miras bukanlah problem besar, jadi biarkan saja.
    Nah … itu kalo pake pemikiran manusia.

    Tapi kalo berdasarkan ajaran Islam ….
    Miras itu haram. Harus diberantas. Nggak perlu alasan, ….
    dan nggak perlu ditunggu tunggu,…. Ato nunggu tepat waktu.

    Jadi sekali lagi ….
    Dalam memberantas pekat ….
    Apakah anda lebih menyandarkan pada pemikiran/aturan manusia, …
    menimbang banyak hal, sementara banyak hal buruk terus terjadi.
    Anda bisa liat banyak berita.. bagaimana kerusuhan, kematian bisa disebabkan oleh miras dan hal pekat lainnya.

    Kalo orang orang kafir mah .. nggak usah diikuti… mereka itu akan senang dan bergembira …kalo liat orang islam mabuk dalam pekat, begitu pula iblis, akan senang kalo liat manusia tenggelam dalam kemaksiatan,…
    makanyanya orang orang kafir itu bela belain pekat di Indonesia ini.
    Belanya itu.. ya nggak dalam bentuk langsung ….
    Tapi lewat HAM, KPAI, peraturan sekuler (thoghut), dan pemikiran pemikiran yang keliatan bijaksana, tapi sesungguhnya penuh dengan penyesatan.

    Jadi sekali lagi …
    Jika anda masih cinta Indoneisa …
    Mari dukung FPI dalam memberantas pekat.
    Kalau anda tak mampu mendukung ….
    Janganlah anda terikut ikut para kafirun dan munafikun sekuler yang selalu menghujat FPI.

    Tinggal anda memilih ….
    Berpegang pada Islam …….
    Ato berpegang pada thoghut, yang diikuti para kafirun dan munfikun

  8. #1818
    Senior Member denker08's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Bekasi
    Posts
    1,485
    Rep Power
    9

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Searcher View Post
    80% itu …angka dapet dari mana …..?
    Jangan hanya karena gencar di media elektronik …..terus ambil kesimpulan.
    Itu namanya tidak demokratis, dan terrmakan omongan yang penuh spekulasi dan cenderung menjadi fitnah.
    Kalo yang anti FPI di forum ini …. Nggak masuk hitungan, ibarat titik air di lautan.

    Anda kenal kan dengan Yesus ….
    Kurang apa coba metode kasihnya untuk menyadarkan orang Yahudi ….
    Hasilnya …… berapa banyak sih orang Yahudi yang jadi pengikut Yesus ….?

    Baik atau buruk suatu cara….. itu sangat relatif.
    Sebagai contoh,…
    hukuman atau cara apa yang paling pantas untuk mengatasi pelajar yang suka tawuran…?
    Masing masing orang punya pandangan yang tentunya sangat subjektif.

    Lantas ..apakah yang dilakukan FPI adalah salah …?
    Tidak
    Setiap kemungkaran harus dicegah, jika mampu dengan tangan, jika tak mampu, cukup dengan mulut, jika tak mampu, pakai hati saja, itulah tanda selemah lemahnya iman.
    Dan yang menjadi target FPI adalah pekat yang usianya sudah menahun.
    Bung Sea, jika Anda bisa membaca lebih cermat dan bijak, jangan ambil poin dan angka 80%nya, tapi EVALUASI tindakannya dilapangan. Misal angkanya saya ganti 40%-50%, masyarakat menganggap aksi FPI dilapangan itu anarki, apakah Anda tetap tidak mau melakukan tindakan EVALUASI DIRI? Atau tutup mata dan telinga bahwa tindakakan FPI dilapangan itu sudah benar dan tidak ada yang SALAH. Itu saja bung.
    -If You Are Soft To Yourself, Life Will Be Hard To You. But If You Are Hard To Yourself, Life Will Be Soft To You.-

  9. #1819
    Member Tan Panama's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Muara Angke
    Posts
    518
    Rep Power
    11

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Searcher View Post
    Jadi sekali lagi …
    Jika anda masih cinta Indoneisa …
    Mari dukung FPI dalam memberantas pekat.
    Kalau anda tak mampu mendukung ….
    Janganlah anda terikut ikut para kafirun dan munafikun sekuler yang selalu menghujat FPI.

    Tinggal anda memilih ….
    Berpegang pada Islam …….
    Ato berpegang pada thoghut, yang diikuti para kafirun dan munfikun
    dari nyang ude ude nih ye..
    negara nyang pake syariat islam mah pada kepo semue. kagak ade moderen ame maju majunya banget.
    negare islam nyang kagak pake syariat, malah maju.. liat noh turki, malesia, kazaktan, uni emirat arab..

    kalo nyang pake hukum syariat, rakyatnye tolol tolol kagak ade penemuan moderen. nyang ada palingan musklaim doang. ngaku pake ilmu cocoklogi dah... kalo emang bener ditemuin ame orang eslam kok ngga ada orang eslam nyang ngembangin? akakakaka... buku saktinye emang hebat nyumpel otak orang dengan larangan ini itu makanye dogol... akakakaka....

    sori ye endonesia mestinye maju. hukum syariah pakein gih buat orang dogol dan tolol tukang klaim aje.




    copas dan youtube menunjukkan kedangkalan otak dan ketidak kreatifan dalam berargumentasi

  10. #1820
    Senior Member noname's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1,399
    Rep Power
    14

    Re: Bagaimana Pendapat Anda Tentang FPI?

    Quote Originally Posted by Searcher View Post
    Jadi menurut ente … koment gua itu koment 2D …?
    Emang iya kok…. Karena ….
    Gua itu kasih koment disesuaikan dengan batas kemampuan otak ente yang 2D ato 1600
    sapa yang bilang koment 2D, yang gue bilang otak lu itu 2D, baca yang bener...atau mata lu juling ya.. udah otak 2D mata juling lagi...
    pertanyaan tolol hanya cocok untuk orang tolol

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
©2008 - 2013 PT. Kompas Cyber Media. All Rights Reserved.

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0